تعطیلات برای آلودگی هوا چگونه تصویب می شود؟

به گزارش ربات کشاورز، استاندار تهران اظهار داشت: برای تعطیلی ناشی از آلودگی هوا گزارش هواشناسی، ضرر و زیان اقتصادی مردم و مسئله بلاتکلیفی خانواده ها در نظر گرفته می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، علیرضا فخاری ضمن اشاره به آلودگی هوا در استان تهران و نحوه تصمیم گیری پیرامون صدور دستور تعطیلی مدارس اظهارکرد: برپایه قانون هوای پاک، کارگروهی با حضور همه دستگاههای متولی که وظیفه و ابزار کنترل آلودگی را دارند، تشکیل و بر مبنای استعلاماتی که از اعضای کارگروه دریافت می شود، در رابطه با تعطیلی تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات برپایه شاخصهای دریافتی از ایستگاه های کنترل آلودگی هوا اتخاذ می شود، اضافه کرد: گاهی امکان دارد هواشناسی شرایط ناپایدار، غیرثابت و سیال را پیش بینی نماید که آلودگی را با خود می برد، بنابراین تصمیم گیری ها هم باید طبق گزارش هواشناسی صورت گیرد.

استاندار تهران افزود: دستور تعطیلی مدارس و در ادامه آن سایر دستگاههای اداری در آخرین مرحله و در صورت افزایش آلایندگی صادر می شود.

وی ضمن اشاره به بروز مشکلات بزرگ و اساسی هنگام تعطیلی مدارس خاطرنشان کرد: در صورت تعطیلی ناگهانی مدارس خانواده هایی که شاغل هستند و امکان همراهی فرزندان خود در خانه را ندارند، گرفتار بلاتکلیفی می شوند.

فخاری با اشاره به اینکه یکی از موانع اصلی تعطیل نکردن شهرها هم پیشگیری از ضرر اقتصادی می باشد، تصریح کرد: تصمیمات در مورد کاهش آلودگی با رعایت تمامی جوانب صورت می گیرد، تا از بروز ضرر و زیان جبران ناپذیر اقتصادی برای مشاغل و تولیدکنندگان جلوگیری شود.