همزمان با اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود؛ برگزاری رویداد مانوین با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه

به گزارش ربات کشاورز، رویداد مانوین با هدف عرضه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه اینوتکس ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست شورای سیاست گذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حضور تعدادی از مدیران دولتی و برخی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگانی این عرصه برگزار گردید.
مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم ضمن اشاره به زمینه شکل گیری ایده و اجرایی سازی این رویداد، «کمک به حل مسائل اجتماعی از راه ظرفیتهای اجتماعی، ابزار های نوآورانه و فناورانه» را ماهیت ذاتی صنایع خلاق دانست و اظهار نمود: با عنایت به این که بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است؛ نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروههای مختلف جامعه ورود پیدا کند؛ یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده نگرانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در زمینه ها و سطوح مختلف است. همینطور این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.
وی افزود: کارآفرینان هم در حوزه صنایع خلاق نقش دارند، ازاین رو با هدف وارد کردن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی و خلق ثروت می شود و پیرو راهبرد کلان ۲ نقشه جامع علمی کشور در خصوص کمک به گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیانی و عرضه دستاوردهای حوزه فناوری های نرم و فرهنگی کشور، این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.
یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد اظهار داشت: برگزاری مانوین در جهت نگـاه نـوآورانه، آینده نگارانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در زمینه ها و سطوح مختلف و ترویج فرهنگ نوآوری است که به کارآفرینی و خلق ثروت منجر می شود.
وی تصریح کرد: نشست های تخصصی، بخش نمایشگاهی، پروتوتایپ، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی همچون بخش های مختلف مانوین است.
به گفته قرائی، رویداد «مانوین» با هدف عرضه دستاوردهای صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سالجاری در پارک فناوری پردیس برگزار می شود.
وی تصریح کرد: مشارکت در تأمین محتوای بخش روایت پیشرفت، مشارکت در نشست ها و پنل ها، دعوت از فعالان و صاحب نظران، حضور واحدهای نوآور، خلاق و فناوری مستعد و توانمند در قسمت نمایشگاهی، معرفی ظرفیتهای استانی در حوزه های فناوری فرهنگی نرم، توجه به بخش بازار پردازی و ضرورت زنجیره ارزش محصولات صنایع فرهنگی و نرم همچون انتظاراتی است که از اعضا شورای سیاستگذاری می رود.
در ادامه نشست، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی، یاسر جلالی دستیار ویژه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد حسین سجادی نیری، مدیر نوآوری و فناوری تکنوتجارت، محمدرضا زارع برزشی، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش وزارت صمت، سید علی فاطمی از فعالان مرتبط در شورایعالی انقلاب فرهنگی، علی مرتضی بیرنگ از فعالان و مدیران عرصه دانش بنیان و اقتصاد خلاق و برخی دیگر از حاضران در نشست به اظهار نظر و عرضه دیدگاه های خود پرداختند.

منبع: