دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ اعلام کرد؛ برگزاری رویداد المپیک فناوری در انتها مهرماه

به گزارش ربات کشاورز، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ اظهار داشت: رویداد المپیک فناوری در حوزه هوش مصنوعی، رباتیک و رقابت های فناورانه پایان مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می گردد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از برگزاری رویداد المپیک فناوری در حوزه هوش مصنوعی، رباتیک و رقابت های فناورانه اطلاع داد.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه سال جاری، شاهد حضور جوانان خلاق و نوآور بسیاری هستیم که توانایی های خویش را در بستر این نمایشگاه به عرضه گذاشتند.
عباسی فشمی خاطرنشان کرد: یکی از مخاطبان اینوتکس ضمن معرفی رویدادهای نوآوری دنیا به ما پیشنهاد کرد تا بر مبحث اقتصاد نوآورانه متمرکز شویم. به همین خاطر ما سال جاری میزبان بازیگرانی بودیم که نقش پررنگ و اثرگذاری در توسعه جریان نوآوری کشور ایفا می کنند. ازاین رو ما بعد از بررسی و رصد خیلی از شرکت ها آنهایی را که پتانسیل رشد بر محور نوآوری داشتند را انتخاب کردیم.
دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ بیان نمود: نمایشگاه اینوتکس، سال جاری میزبان بیشتر از ۴۰۰ شرکت نوآور است. ما هم سعی کردیم تا از عوامل مختلفی که نقش مؤثری در زیست بوم نوآوری کشور دارند در این نمایشگاه دعوت به عمل آوریم.
عباسی فشمی با تکیه بر این که اینوتکس تنها یک نمایشگاه نیست، اظهار داشت: شبکه سازی، همکاری و مشارکت و سرمایه گذاری هدف کلی ما از برگزاری این نمایشگاه است. موازی با نمایشگاه بیشتر از ۴۰ رویداد تجاری برگزار می گردد که در نوع خود کم نظیر است.
وی افزود: رقابت استارتاپی اینوتکس پیچ یکی از بخش های جانبی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ است، که برای هفتمین سال متوالی درحال برگزاری است. برگزیدگان استانی در رقابت فینال در روز چهارم نمایشگاه اینوتکس به رقابت با یکدیگر می پردازند. همینطور بتل استارتاپی یکی از بخش های اینوتکس پیچ ۲۰۲۴ است که برای سومین مرتبه انجام می شود.
عباسی فشمی افزود: ایجاد ارتباط و تعاملات اقتصادی میان بنگاه های اقتصادی هدف مهم ما در این نمایشگاه بود.
وی با اشاره بر رویداد اینونایت اظهار داشت: سال جاری در اتفاقی ویژه تصمیم گرفتیم یک دورهمی صمیمی را با اعضای اکوسیستم نوآوری تحت عنوان شب نشینی اینوتکس داشته باشیم تا بتوانیم به صورت شبانه روزی و مستمر با مخاطبانمان در ارتباط باشیم.