فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشکده سرطان جهاددانشگاهی در اسکوپوس نمایه شد

به گزارش ربات کشاورز مدیر مسئول فصلنامه علمی پژوهشی بیماری های پستان از نمایه شدن فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشکده سرطان معتمد در «اسکوپوس» اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر کیوان مجیدزاده، با اشاره به این که اسکوپوس یکی از بزرگ ترین پایگاه های اطلاعاتی علمی جهان است، اظهار داشت: همچون مزیت های نمایه شدن فصلنامه بیماری های پستان در پایگاه اسکوپوس، دسترسی وسیع محققان دنیا به تمامی مقالات و بویژه خلاصه مقالات این فصلنامه است که به زبان انگلیسی و بسیار جامع تنظیم می شوند.
وی افزود: این خصوصیت، امکان استناد به مقالات انتشار یافته در این فصلنامه ی تخصصی را افزایش داده و امکان مشارکت دانش بین محققان مرتبط را در سطح بین المللی فراهم می آورد که خود زمینه ساز ارتقای دانش کشور در زمینه ی تخصصی «بیماری های پستان» خواهد شد.
رئیس پژوهشکده معتمد در ادامه اضافه کرد: با عنایت به این که چاپ مقاله در مجله اسکوپوس در بازه زمانی کوتاه تر و همینطور با هزینه کمتری نسبت به سایر مجلات انجام می شود؛ فرصت بسیار مناسبی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان تمامی رشته های مرتبط فراهم می آورد تا جدیدترین یافته های تحقیقاتی حاصل از پروژه ها یا رساله های دانشجویی را در کوتاه ترین زمان ممکن با محققان سایر کشورها به اشتراک گذارند.
فصلنامه علمی پژوهشی بیماری های پستان پژوهشکده سرطان معتمد هم اکنون در پایگاه های مختلف علمی همچون علوم جهان اسلام (ISC) پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) و پایگاه سیویلیکا (CIVILICA)نیز نمایه می شود.
بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، «فصلنامه بیماری های پستان ایران» در کلیه رشته های علوم بالینی مرتبط، علوم پایه (اپیدمیولوژی و آمار زیستی، ژنتیک، انفورماتیک پزشکی، اخلاق پزشکی،…)، مهندسی و علوم اجتماعی پذیرای مقالات محققان است. حوزه های فعالیت این فصلنامه در کلیه زمینه های پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری های پستان بوده و تمرکز و اولویت اصلی با مقالات کاربردی در حوزه های مذکور است.