براساس اسناد جدید؛ قرارداد رژیم صهیونیستی با فایزر فاش شد

بر طبق اسناد جدید، فاش شده که رژیم صهیونیستی با شرکت واکسن سازی فایزر قراردادی امضا کرده تا در ازای واکسن کرونا، اطلاعات افراد واکسینه شده را در اختیار شرکت قرار دهد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از آسوشیتدپرس، این خبرگزاری بین المللی در گزارشی به قرارداد میان رژیم صهیونیستی و شرکت فایزر پرداخته است.
طبق قرارداد مذکور، رژیم صهیونیستی در ازای دریافت واکسن به فایزر وعده داده تا انبوهی از اطلاعات پزشکی دریافت کنندگان واکسن را در اختیار این شرکت قرار دهد.
جزئیات این قرار داد به رژیم صهیونیستی اجازه می دهد یکی از اولین مناطقی باشد که بخش اعظم جمعیت خودرا در مقابل کووید ۱۹ واکسینه می کند و در مقابل، اطلاعات مربوط به تزریق را که در حقیقت جزئی از تحقیقات به شمار می آید به شرکت تولید کننده عرضه نماید.
اما منتقدان اشاره می کنند چنین قراردادی از لحاظ اخلاقی چالش های مهمی در بر دارد همچون آنکه احتمال نقض حریم شخصی افراد وجود دارد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری میلادی اعلام نمود با مدیر ارشد اجرائی شرکت فایزر قراردادی امضا کرده تا ارسال واکسن به این منطقه را تسریع کند.
او در این زمینه اظهار داشت: اسرائیل اطلاعات آماری خودرا با فایزر و تمام جهان به اشتراک می گذارد و این امر به توسعه استراتژی هایی برای مقابله با کووید ۱۹ کمک می نماید.
این در حالی است که نه رژیم صهیونیستی و نه فایزر فاش نکرده اند که هزینه واکسن ها چگونه پرداخت می شود. اما وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی این قرارداد را یک معامله برنده برای هر دو طرف توصیف کرده است. البته رسانه های رژیم صهیونیستی ادعا می کنند این منطقه برای دریافت واکسن فایزر حداقل ۵۰ درصد بیشتر از کشورهای دیگر هزینه پرداخت کرده است.
از سوی دیگر بر اساس گزارش ها این اطلاعات با سازمان جهانی بهداشت نیز به اشتراک گذاشته می شود اما WHO تا حالا به سوالات در این زمینه پاسخی نداده است.
این در حالی است که اوایل ماه جاری سازمان جهانی بهداشت از شرکت های داروسازی و کشورهای ثروتمند خواست تا قراردادهای دوجانبه درباره واکسن امضا نکنند برای اینکه به کوشش های سازمان ملل برای بسط دسترسی به واکسن خسارت می زند.
هنوز بطور دقیق معین نیست اطلاعات چگونه با شرکت فایزر به اشتراک گذاشته می شود. اما بر اساس گزارش های موجود رژیم صهیونیستی بطور هفتگی اطلاعات درباره گروه های سنی با خاصیت های نژادی، قومیتی، جنسیتی و.. را در اختیار فایزر قرار می دهد.
واکسن فایزر که با همکاری شرکت آلمانی «بی و ان» تک تولید شده از طرف سازمان غذا و دارو آمریکا و آژانس دارویی اتحادیه اروپا اجازه استفاده اضطراری دریافت کرده است. با این وجود هنوز مشخص نیست واکسن مذکور ایمنی طولانی مدت در بدن دریافت کنندگان ایجاد و از انتقال ویروس جلوگیری می کند یا خیر.
این درحالی است که میزان اعتماد به واکسن فایزر در سطح جهان در حال کاهش است.
دو روز بعد از شروع تزریق واکسن فایزر در انگلیس دو نفر از کادر درمان با عوارض جانبی روبرو شد. دو پرستار در ایالت آلاسکا نیز گرفتار همین مشکل شدند. اما این اختتام چالش فایزر نبود.
یک پرستار و یک پزشک در دو ایالت مختلف آمریکا چند روز بعد از دریافت واکسن کووید ۱۹ به این بیماری مبتلا شدند. بعد از آن اندک اندک آمار عوارض جانبی شدید در کشورهای دیگر و حتی مرگ و میر بعد از دریافت واکسن فایزر نیز اعلام گردید. بعنوان مثال یک پرستار ۴۱ ساله پرتغالی دو روز بعد از دریافت واکسن جان باخت. در سوئیس نیز یک فرد دو روز بعد از دریافت واکسن در خانه سالمندان فوت کرد. همین طور در نروژ نیز ۲۳ نفر در رابطه با تزریق این واکسن قربانی شدند.
از سوی دیگر دولت استرالیا نیز مشغول انجام تحقیقاتی درباره ایمنی این واکسن است.