شروع مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی وانا پژوهشگاه رویان

ربات کشاورز: خراسان رضوی مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی وانا (WANA) در شهر مشهد بامداد امروز چهارشنبه، ۱۸ خرداد، در سالن همایش های هتل ارغوان برگزار شده است.

در این همایش دکتر حمیدرضا بیدخوری، رییس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با خوشامدگویی صمیمانه به حاضران و مهمانان نخستین کنفرانس وانا در مشهد اظهار نمود: بسیار مفتخریم که در روزهای مبارک دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس میزبان شما هستیم.

وی اضافه کرد: منطقه جغرافیایی وانا مخفف غرب آسیا و شمال آفریقاست و یک طبقه بندی اجتماعی فرهنگی متشکل از سرزمین هایی با شباهت های گوناگون است، برگزاری نخستین کنگره بین المللی وانا در شهر مشهد انتخابی هوشمندانه از طرف مدیران پرافتخار پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بوده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اعلان اینکه مشهد مقدس در منطقه وانا موقعیتی استثنایی دارد، نه فقط از نظر جغرافیایی بلکه به سبب پیوندهای عمیق فرهنگی ایفای نقش می کند، اضافه کرد: مشهد دومین شهر مقدس بزرگ جهان، سالانه بیش از ۲۰ میلیون توریست و زائر را به خود جذب می کند که خیلی از آنها از منطقه وانا می آیند.

بیدخوری اشاره کرد: سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به سبب چهار دهه کارهای موثر پژوهشی، فناوری و خدمات تخصصی پزشکی خود به جامعه شهرت دارد. خاصیت ممتاز این نهاد در اولویت قرار دادن اقشار کمتر برخوردارست. مراکز تحقیقاتی ما روی سلول های بنیادی، سرطان و عفونت های منتقله بوسیله خون تمرکز دارند و خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی شامل پنج آزمایشگاه تشخیصی، ۲ کلینیک دندانپزشکی، یک مرکز سرطان، یک کلینیک داخلی و یک کلینیک چندتخصصی ژنتیکی است.

وی با اشاره به این که پژوهشگاه رویان در ۱۵ سال قبل در کنار جهاد خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد نقش موثری در کنسرسیوم بین المللی سلول های بنیادی مشهد MashhadStemCells ایفا نموده که نتایج بسیار ارزشمندی داشته، افزود: مشارکت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیقات و درمان ناباروری در استان ما بسیار مبارک است و ما از این تصمیم ریاست پژوهشگاه قدردانی می نماییم و امیدوار هستم مشارکت شما موجب پیشرفت حرفه ای و ایجاد همکاریهای علمی موثر شود.

منبع: