بررسی فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی

ربات کشاورز: کنفرانس علمی«فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی» به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اجرا شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در این وبینار که با سخنرانی دکتر فراز مجاب استاد دانشکده داروسازی و عضو انجمن علمی متخصصان علوم دارویی ایران برگزار شد، به گیاهان دارویی موثر بر آریتمی های قلبی، اختلالات ترومبوآمبولی، سندرم حاد کرونر و سندرم شوک پرداخته شد.
ایشان سپس خصوصیات گیاه شناسی گیاه سرخ ولیک را برشمرد و عصاره این گیاه را از نظر عملکرد در سطح مولکولی، به عنوان یک داروی گیاهی فعال کننده کانال پتاسیم معرفی نمود. به گفته ی ایشان، گیاه گل طاووسی از دیگر گیاهانی است که دارای آلکالوئید بالایی است و عمل انتقال یون های سدیم را در غشای سلولی انجام داده که منجر به کاهش تحریک بیش از اندازه در ایجاد ضربان قلب و تنظیم تغییرات پاتولوژیکی در در ضربان به وجود آمده در آتریوم می شود.
گفتنی است، در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.
مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره بصورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت ۷۲ ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین آخر دوره شرکت نمایند. و با پاسخ صحیح به ۷۰ درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.

منبع: