در رویداد خودروهای آینده ؛ رونمایی از خودروی متصل به اینترنت

ربات کشاورز: رویداد خودرو های آینده به مدت دو روز در یک خودروسازی ایرانی برگزار می گردد و مقرر است یک خودروی متصل رونمایی شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، گروه توسعه تکنولوژی های جدید خودرویی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با همکاری مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع یک خودروساز ایرانی «رویداد فناورانه خودرو های آینده» را در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مهر ماه برگزار می نماید.
این رویداد با هدف بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان در ارتقا صنعت خودرو، نفوذ فناوری و توان علمی، تخصصی و فنی نخبگان، صنایع توانمند در زمینه های خودرو های برقی و هیبریدی، خودرو های متصل، زیرساخت ها و تجهیزات، تست و آزمون به مدت دو روز در محل مرکز تحقیقات و نوآوری یک خودروساز ایرانی انجام می شود.
در این رویداد ۳۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند و جلسات D۲B و انجام مذاکرات عقد تفاهم نامه ها و قراردادها انجام می شود. همین طور نیازهای فناورانه صنایع خودروسازی نیز با حضور شرکت های دانش بنیان ارائه خواهد شد.
ارائه توانمندی شرکت های دانش بنیان و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای این شرکت های فعال در صنعت خودرو از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این رویداد محسوب می شود.
بر اساس اعلام گروه خودروسازی مقرر است یک خودروی متصل که فناوری اتصال آن حاصل دستاورد پژوهشگران کشور است رونمایی شود.
این رویداد با همکاری یک شرکت خودروسازی و یک اپراتور تلفن همراه انجام خواهد شد.
خودروی متصل ماشینی است که به اینترنت دسترسی دارد و به طور معمول به یک شبکه بی سیم محلی نیز مجهز است. ماشین با به اشتراک گذاری دسترسی اینترنت با دستگاه های دیگر در داخل و خارج از خودرو ارتباط برقرار کند. همین طور خودرو دارای تکنولوژی های ویژه ای است که به اینترنت یا شبکه بی سیم وصل شده و مزایای بیشتری را برای راننده فراهم می آورد.

منبع: