روز جهانی استاندارد و بازخوانی مقاله های مرتبط در پایگاه SID

به گزارش ربات کشاورز، برپایه گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پربازدیدترین مقاله های علمی با مبحث استاندارد معرفی گشتند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پربازدیدترین مقاله های علمی نمایه شده در این پایگاه با مبحث “استاندارد” برپایه میزان بازدید مخاطبان مشخص و عرضه شدند.

استانداردها به ساده کردن زندگی، افزایش اعتماد و ارائه سرویسهای موثر به منظور زندگی بهتر به ما کمک خواهند کرد. استانداردها حاوی مشخصات فنی یا سایر معیارهای دقیق هستند که جهت استفاده مداوم بعنوان یک قانون و دستورالعمل تعریف شده اند. در واقع استاندارد، روشی تکرارپذیر، هماهنگ شده، توافق شده و مستند برای انجام کار است.

از این رو، روز جهانی استاندارد در ۱۴ اکتبر هرسال، توسط اعضای کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی، سازمان بین المللی استانداردسازی و اتحادیه بین المللی مخابرات برگزار می گردد. روز استاندارد در ایران هم همزمان با جهان در روز ۲۲ مهر هرسال برگزار می گردد.

روز استاندارد، در جهت تلاش ها و همکاریهای متخصصان در سرتاسر دنیا و همینطور فعالیتهای داوطلبانه در توسعه فعالیتهای بین المللی است. این روز با هدف زندگی بهتر در جهان و به منظور افزایش آگاهی در مورد احتیاج به استانداردسازی جهانی محصولات و اهمیت آن برای اقتصاد جهانی برگزار می گردد. بدین منظور در این گزارش به بررسی مقالات فارسی با مبحث استاندارد در حوزه های موضوعی مختلف خواهیم پرداخت.
معرفی مقالات پربازدید علمی با مبحث استاندارد
جدول ۱، مهم ترین مقالات با مبحث استاندارد را نشان داده است.

براین اساس، مقاله “ارزیابی و مقایسه اثر زلزله حوزه های نزدیک و دور از گسل با طیف طرح استاندارد آئین نامه ۲۸۰۰ ایران” مهم ترین مقاله با مبحث استاندارد است. این مقاله در سال ۱۳۸۷ در مجله مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی انتشار یافته است و به بررسی ارزیابی عملکرد سازه های بتنی مسلح با قاب مقاوم خمشی واقع بر خاک نوع در مقابل زلزله های نزدیک و دور از گسل و مقایسه آن، با استفاده از طیف های طرح ویژه ساختگاه به دست آمده برای دو ساختگاه نزدیک و دور از گسل می پردازد.
جدول ۱. مقاله های پربازدید با مبحث استاندارد

منبع: