مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان

به گزارش ربات کشاورز، خوزستان مرکزی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان جهاددانشگاهی خوزستان با همکاری پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی راه اندازی می شود.
دکتر یعقوب فتح الهی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به سفر هیاتی از جهاد دانشگاهی به استان خوزستان اظهار داشت: هدف از سفر به استان خوزستان آشنایی با پروژه های کلان و ملی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان و اهواز بوده است.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تکلیف قانونی راه اندازی و ایجاد شبکه ملی پیشگیری، تشخیص، کنترل و درمان سرطان سینه را به جهاد دانشگاهی واگذار کرده است و در این خصوص باید مراکز تشخیص زودهنگام را در ۱۱ استان راه اندازی نماییم.
اظهار داشت: در همین راستا، مأموریت راه اندازی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان در سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در اهواز شروع شده است.

تکمیل شبکه خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی در جهت ارتقای سلامت بانوان خوزستانی

رحیم امیری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه اولین مرکز استانی شبکه پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان جهاددانشگاهی کشور در خوزستان راه اندازی می شود، اظهار نمود: این مرکز با همکاری پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی فعالیت خواهد نمود.

وی هدف از شروع به کار این مرکز را تکمیل شبکه خدمات پزشکی جهاد دانشگاهی در جهت ارتقای سلامت بانوان خوزستانی عنوان نمود و اضافه کرد: مرکز پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس سرطان پستان در قالب شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان شروع به فعالیت می کند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، زمان افتتاح رسمی این مرکز را در روزهای الله دهه فجر اعلام نمود و اظهار داشت: افتتاح این مرکز نخستین گام راه اندازی شبکه ملی کنترل و درمان سرطان بانوان جهاددانشگاهی در کشور خواهد بود.

ماموریت ملی جهاد دانشگاهی در کنترل و درمان سرطان پستان

دکتر رامین صارمی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز ضمن اشاره به از طریق اندازی نخستین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان اهواز، در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، ایجاد و راه اندازی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان، به پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: بر این اساس، مقرر شد با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در کشور، بتوانیم مراکز استانی را که در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان پستان، کار تخصصی و فوق تخصصی می کنند راه اندازی نماییم.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی اظهار داشت: با ظرفیت های بسیار خوبی که سازمان خوزستان دارا است، این امکان را داشتیم که نخستین مرکز را در خوزستان راه اندازی نماییم که بر مبنای یک قرارداد جامع، این مهم عملیاتی خواهد شد.

صارمی فروشانی اضافه کرد: در این عملیات که خیلی سریع اجرا می گردد، پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی با بهترین برندهای موجود و با بهترین قدرت تشخیص در این مرکز مستقر خواهند شد؛ تجهیزاتی که بعضی از آنها در استان خوزستان منحصر به فرد خواهند بود و در تشخیص زودهنگام سرطان پستان که نقش بسیار مهم و بی بدیلی در زمینه درمان بیماران سرطانی و کاهش عوارض آن دارد، فعالیت خواهد نمود.

وی ضمن اشاره به دیگر خدماتی که مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان اهواز عرضه خواهد کرد، اظهار داشت: علاوه بر عرضه خدمات تخصصی و فوق تخصصی، بنا داریم فناوری های نوینی که در پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی توسعه یافته اند، در اینجا هم به بیماران عرضه شود و این محدود به تشخیص نخواهد بود و در زمینه درمان هم با فناوری های نوین وبا کمک واحد خوزستان، عملیاتی خواهد شد. این مرکز، نخستین مرکز در کشور خواهد بود که در دو سه هفته آینده راه اندازی آن عملیاتی خواهد شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در جلسه ای که روز گذشته (۲۰ دی ماه) با حضور دکتر فتح الهی معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی، رحیم امیری سرپرست جهاد دانشگاهی خوزستان، دکتر طاووسی مدیرکل پزشکی جهاد دانشگاهی، دکتر صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و آقاکوچک معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، افتتاح و راه اندازی مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان بانوان در اهواز تصویب گردید.

بر این اساس، قراردادی بین جهاد دانشگاهی خوزستان و مرکز تحقیقات سرطان پستان پژوهشکده جهاد دانشگاهی به امضا رسید.