دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی تاکید کرد لزوم آموزش محققان جوان برای ورود به حوزه زخم

به گزارش ربات کشاورز، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در مورد اهمیت آموزش محققان جوان، اظهار داشت: نکته نگران کننده اینست که در حوزه زخم تعداد محققان جوان ما و تعداد افرادی که در نسل جدید به این بازار اضافه می شوند، بسیار کم است. احتیاج به اینست که جوانان بیشتری اضافه شوند و طوری برنامه ریزی شود که نسل جدید را آماده نماییم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه امروز در افتتاحیه نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت ضمن اشاره به اینکه مبحث زخم در بهداشت و درمان اهمیت زیادی دارد، ولی با وجود اهمیت زیاد، کم تر در مورد آن صحبت شده است؛ در رابطه با اهمیت سیاستگذاری در این عرصه، اظهار داشت: بحث ترویج و آموزش در حوزه زخم، احتیاج به یک پویش ۲۴ ساعته هفت روز در هفته و ۳۶۵ روز سال دارد. به خاطر همین از مسؤلان برگزاری این کنگره درخواست دارم با عنایت به این که اپلیکیشن های مختلف و آموزش های این چنینی در کشور باب شده، وظیفه شبکه سازی بین پزشکان، محققان، شرکت ها، بیماران، دانشجویان و مدیران درمانی را برقرار کنند.

وی تصریح کرد: این شبکه باید در کل کشور راه اندازی شود. شبکه سازی مساله مهمی است که به آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و صنعت این حوزه کمک می نماید.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی با اشاره به اینکه مارکت و بازار خوب و بزرگی در این عرصه وجود دارد، اظهار داشت: همچنان محصولات غیر ایرانی در این بازار وجود دارد و اگر بخواهیم کل این محصولات را ایران ساخت نماییم، احتیاج به اینست که شبکه سازی ایجاد شود.

حمیدیه به جوان سازی محققان علاقمند به حوزه زخم تصریح کرد و اظهار داشت: نکته نگران کننده اینست که در حوزه زخم تعداد محققان جوان ما و تعداد افرادی که در نسل جدید به این بازار اضافه می شوند، بسیار کم است. احتیاج به اینست که جوانان بیشتری اضافه شوند و طوری برنامه ریزی شود که نسل جدید را آماده نماییم.

وی تصریح کرد: آموزش ها در حوزه حفاظت از پوست و زخم باید حداقل از دوره متوسطه دوم شروع شود و اگر می خواهیم افرادی داشته باشیم که در حوزه زخم در سطح بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند، باید به محققان جوان دقت کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، اظهار نمود: پزشکان و بیمارستان ها آشنایی زیادی با زخم ندارند. از نظر درمان سرپایی خیلی خوب کار شده، ولی بیمارستان های کشور وضع خوبی از نظر مدیریت زخم ندارند. نیاز است که در این عرصه هم فعالیت بیشتر شود.

منبع: