مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: اجرای کشت های قراردادی در ۵ شهرستان

به گزارش ربات کشاورز، لرستان مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: کشت های قراردادی در پنج شهرستان لرستان اجرا می شود.
سیاوش رحمانی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: با عنایت به وضعیت اقتصادی و مهاجرت روستاییان به شهر، به جهت اینکه این مهاجرت انجام نشود و شاهد حاشیه نشینی در شهرها نباشیم و تشدید جرایم خُرد و خشن اتفاق نیفتد و حمایتی از مردم شود بخشی از توان خویش را در حوزه سرمایه گذاری ها در چارچوب تعاونی فراگیر چندمنظوره ملی که ۷۰ درصد اعضای تعاونی جزء سه دهک ضعیف جامعه هستند می گذاریم.
وی افزود: سرمایه گذار آوردیم که بحث تأمین نهاده ها، بذر و خرید تضمینی را در چارچوب یک قرارداد انجام دهد و یکی از پیمان هایی که بسته شد در حوزه کارگزاری بود که با عنایت به سابقه درخشان و عملکرد قابل لمس در جهاد دانشگاهی یک قراردادی منعقد گردید که بخشی از آن در حوزه کالاهای استراتژیکی مانند چغندر و علوفه دامی که برای خوراک دام به آنها وابستگی داریم، است.
رحمانی اضافه کرد: در دو محور کار می نماییم، بخشی کشت های قراردادی است که در پنج شهرستان اجرا می شود و بخشی هم کشت های فراسرزمینی بوده که در ازبکستان یا کشورهای CIS است.
مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی و نماینده سازمان بسیج صنعت و معدن و تجارت لرستان بیان نمود: با عنایت به این که مقام معظم رهبری تاکید دارد که یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی اقتصادی کردن مردم است و اقتصاد مقاومتی یعنی درون گرا و برون زا باشد و با عنایت به اصل ۴۴ ما آنرا در دستور کار خودمان قرار دادیم که امیدواریم در اقتصاد و اشتغال استان قابل لمس باشد.
ایشان در ادامه اظهار داشت: همکاری ما با جهاد دانشگاهی لرستان بخشی در حوزه کشت های آبی استراتژیک است و بخشی هم در حوزه کشت های کم آب و فاز سوم در حوزه کشت گیاهان دارویی یا دانه های روغنی است که قراردادی با جهاد دانشگاهی داریم جهت تأمین که در فاز سوم صورت می گیرد.
رحمانی افزود: در چند بُعد باید به این قضیه نگاه کرد، بخشی را نیازهای سبد کالایی در حوزه دام، طیور، کشاورزی و امنیت غذایی، بخشی در حوزه تحریم هاست که هم اکنون با عنایت به تحولات منطقه و بحران آبی که در کشور داریم جامعه هدف ما بخشی را قوت غذایی مردم قرار دادند که خود این یک کار پدافندی و اقتصادی می باشد که امیدواریم بالاترین بازدهی را در خروجی داشته باشد.
مدیر اجرایی جبهه مردمی قرارگاه جهادگران اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: هم اکنون در حوزه دام مشکل خوراک داریم و وقتی عارضه یابی و ریشه یابی می نماییم می بینیم در استانهای همجوار افرادی هستند که دام ما را خرید کرده و از راه استانهای همجوار مانند کرمانشاه از مرز خارج می کنند که این خود یک بخشی سبب افزایش قیمت در درون شبکه مصرفی جامعه ما می شود و بخشی هم سبب مشکلاتی شده و تبعاتی را در پیش دارد.
وی افزود: با این روند و رویکرد قاچاق دام درحال اتفاق است و ما باید حمایت ها را انجام دهیم که عارضه یابی که انجام شده و امیدواریم کار ما درمانی برای این مساله باشد.
رحمانی بیان نمود: قرارداد ما با جهاد دانشگاهی در کل پنج ساله است ولی سال به سال با عنایت به قیمت و بازار و نیاز جامعه هدف تغییر پیدا می کند.