رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس: هدف شبکه ملی سرطان سینه، خدمت رسانی شایسته به بانوان در اقصی نقاط کشور است

ربات کشاورز: رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی، هدف از راه اندازی شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان سینه را که به پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی محول شده خدمت رسانی شایسته به بانوان در اقصی نقاط کشور عنوان نمود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر زهرا شیخی، رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی در نشست افتتاحیه طرح غربالگری سرطان های شایع بانوان در بندر جاسک (استان هرمزگان) که توسط پژوهشکده سرطان معتمد با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود، با گرامیداشت ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن، بر ضرورت گسترش و ارتقای خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه خصوصا بانوان اصرار کرد و اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند که بطور قطع سلامت، نشاط و آرامش سایر افراد جامعه هم به سلامت این قشر وابسته است. بر این اساس خصوصا در مناطق محروم و کم برخوردار و شهرهایی که فاصله بسیاری با مرکز شهرستان و یا استان دارند، وظیفه مسئولان و متخصصان است که برای خدمات رسانی ایده آل به این قبیل مناطق اهتمام مضاعف داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی طبق ماموریتی که به آن داده شده است، با کمک و همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که دلسوزانه در همه صحنه ها پا به پای مردم بوده و بدون هیچ ادعایی شبانه روزی درحال خدمت رسانی به مردم است، اجرای این طرح را شروع کرد.

دکتر شیخی اظهار داشت: امیدواریم در دوره ای که امکانات و تجهیزات پیشرفته پژوهشکده در منطقه راهبردی جاسک مستقر است، بتوانیم با بهترین متخصصان، جراحان و رادیولوژیست‎ها و سایر همکاران که به منطقه اعزام شده اند بالاترین سطح خدمات را به زنان این منطقه ارائه نماییم و صحت و سلامتی شان را تایید نماییم و زنان جاسکی نیز به شایستگی از این ظرفیت ها بهره گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان جاسک خصوصا اورژانس آن از کمترین امکانات درمانی و پزشکی برخوردار است، اظهار داشت: بطور قطع وظیفه وزارت بهداشت و درمان و سایر مسئولان و متولیان امر است که خدمات رسانی درست و در شأن مردم این منطقه و سایر مناطق محروم و دور افتاده کشور داشته باشند و توزیع عادلانه در امکانات رفاهی خصوصاً در زمینه سلامت، انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: باتوجه به تلاشی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای ارائه خدمات و تجهیزات پزشکی و درمانی در شهرستان جاسک انجام می دهد، ما نیز بطور قطع، هرکاری که از توانمان برمی آید برای مردم این منطقه انجام خواهیم داد.

این طرح به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از روز یکشنبه ۲۵ دی ماه لغایت ششم بهمن ماه ۱۴۰۱ در بندر جاسک برگزار می گردد و طی آن بانوان بندر جاسک همچون خانواده های پرسنل منطقه دوم دریایی ولایت از نظر مبتلاشدن به سرطان و دیگر بیماریهای پستان و همین طور ویروس پاپیلومای انسانی بطور رایگان مورد غربالگری قرار می گیرند.

منبع: