پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تشریح کرد؛ پیشگیری از عرق کردن زیاد به وسیله گیاهان دارویی

به گزارش ربات کشاورز، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، گیاهان دارویی موثر بر مشکل عرق کردن زیاد را شرح داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در فصل تابستان بیشتر افراد با مشکل عرق کردن زیاد مواجهند. چند روش ساده با استفاده از گیاهان دارویی وجود دارد که در تابستان میتوان برای رفع این مشکل به کار برد.

دکتر سعید توکلی، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی در این خصوص اظهار نمود: یکی از راهکارهای رفع بوی عرق، شستن محل بدبو با دم کرده بابونه، مورد، پوست انار، میوه کاج یا مریم گلی است.

وی با بان این که خوردن دم کرده مریم نخودی در نوبت بامداد و عصر در پیشگیری از عرق کردن موثر است اضافه کرد: همینطور دم کرده برگ زرشک و دانه هل برای خوشبو کردن عرق بدن موثر است.

توکلی اظهار داشت: برای درمان بوی بد عرق بعداز استحمام کمی آبلیمو به محل بمالید با اسیدی شدن محیط پوست باکتری های موجود نمی توانند فعالیت کنند و بوی بد به وجود نمی آید.

این عضو هیات علمی با اشاره به اینکه همه گیاهان تا حدی بر ضد باکتری های موجود بوی بدن تأثیر می گذارند یکی از طریق ها را استفاده از این دئودرانت های گیاهی به شکل گرد در آوردن و مالیدن آنها به محل مورد نظر است.

وی سفارش کرد: باید از خوردن سیر، شنبلیله و گوشت گوسفند سالخورده خودداری شود.

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی؛ توکلی استفاده از جوشانده برگ زبان گنجشک، جوشانده دانه مورد در روغن و عصاره برگ شیرین بیان را در رفع بوی بدن موثر دانست و آنها را دافع بوی بدن معرفی نمود.

منبع: