رتبه پنجم جهانی پژوهشگاه رویان در تحقیقات واریکوسل مردان

به گزارش ربات کشاورز، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی رتبه پنجم جهان در تحقیقات واریکوسل مردان را به خود اختصاص داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، برمبنای مطالعه ای که در نشریه بین المللی سلامت مردان (The World Journal of MEN’s Health) انتشار یافته است، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی رتبه پنجم جهان و دکتر مرضیه تولایی عضو هیأت علمی پژوهشکده زیست فناوری پژوهشگاه رویان، رتبه دهم جهانی در میان پژوهشگران این رشته را به خود اختصاص دادند.
این مطالعه که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی توسط پژوهشگران مجرب حوزه باروری و درمان ناباروری جهان در قالب مقاله پژوهشی و زیر نظر انجمن پزشکی جنسی و آندرولوژی کره جنوبی منتشر شده است، به تحلیل و بررسی جامعی از روندهای تحقیقاتی در حوزه علت، مکانیسم ها، عوامل خطر بالقوه، تشخیص، پیش آگهی، درمان جراحی و غیرجراحی واریکوسل و نتایج بالینی قبل و پس از ترمیم واریکوسل پرداخته و پژوهشگاه رویان را بعد از کشورهای مصر، ایتالیا و آمریکا، جزو ۱۰ موسسه برتر منتشر کننده مطالعات اصیل پژوهشی در مورد واریکوسل معرفی کرده است.
همین طور در این مطالعه پژوهشی، ۱۰ نویسنده برتر با بیشترین انتشارات در موضوعات در رابطه با مطالعات انسانی در مورد بیماری واریکوسل معرفی شده اند که عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، رتبه دهم جهانی را به خود مختص کرده است.
نویسندگان این مقاله تاکید می کنند که این مطالعه روند انتشار در تحقیقات مربوط به واریکوسل را در طول سه دهه گذشته تحلیل و بررسی کرده اند. عنوان این مقاله علمی، “Comprehensive Analysis of Global Research on Human Varicocele: A Scientometric Approach ” است.

منبع: