معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور: ۷۰ درصد مشکل جمعیت کشور، مشکل فرهنگی است

به گزارش ربات کشاورز، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکل جمعیتی کشور، مشکلی فرهنگی است؛ اظهار داشت: در این عرصه باید فرهنگ خانواده رشد پیدا کند. برخی زنان و مردان فرزندآوری را مانع آزادی خود می دانند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر انسیه خزعلی در پنل تخصصی «رویان برای ایران جوان» که بمناسبت سالگرد بازدید مقام معظم رهبری از پژوهشگاه رویان برگزار شد، با بیان اینکه لازمه ایجاد خانواده گرم و پرنشاط، داشتن فرزند است، اظهار داشت: در مورد خانواده و جمعیت حرکت های خوبی شده و قانون جوانی جمعیت تمرکز به مسائل اقتصادی دارد، اما حقیقت آن است که مشکل جمعیتی کشور مشکلی فرهنگی است که در این عرصه باید فرهنگ خانواده رشد پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه رویداد خانواده و جمعیت با فرمان رئیس جمهوری شروع شده و اختتامیه آن سال آتی برگزار می شود، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری جهاددانشگاهی حرکت خوبی در حوزه جمعیتی کشور داشته باشیم. ۷۰ درصد مشکل جمعیت، مشکل فرهنگی است که برخی زنان و مردان فرزندآوری را مانع آزادی خود می دانند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در دهه های آینده وضعیت مناسبی از نظر جمعیتی نخواهیم داشت، اظهار داشت: یکی از مؤلفه های پیشرفت، جوانی جمعیت است که باید در این مقوله حرکت روبه رشد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در زمینه بیمه ها پارسال اقداماتی انجام شده و بیمه ناباروری را دولت پیگیری کرد و سهم بیمه ناباروری از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید. در زمینه بیمه دوران شیردهی و… اقداماتی انجام شده است. همینطور مبحث پشتیبانی از فریز تخمک، اهدای جنین و حفظ جنین از موضوع هایی است که در دست انجام است.

خزعلی با اشاره به اینکه آمار ۳۰۰ هزار مورد سقط جنین از شهدای جنگ ۸ ساله دفاع مقدس هم بیشتر است، اظهار داشت: مواردی مانند تغذیه و سبک زندگی و بالا رفتن سن باروری از مسائلی است که سبب ناباروری شده است. احتیاج به فرهنگ سازی داریم و باید کار فرهنگی نماییم و این یک سال همه دستگاه ها در این حوزه در یک جهت فعالیت نماییم.