ایجاد اولین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی در کشور

به گزارش ربات کشاورز، دبیرکل رویداد عصر امید اعلام نمود: اولین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، حسین کلانتری خلیل آباد، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: اولین دوره رویداد عصر امید در مصلای تهران در ۵ حوزه تخصصی برگزار گردید، دومین دوره در عسلویه، دوره سوم در شهر سیرجان انجام شد و چهارمین دوره امروز با موضوع «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» انجام می شود.
دبیرکل رویداد عصر امید، درباره ی کنفرانس پژوهش و فناوری در هوش مصنوعی اظهار داشت: ۳۸۵ مقاله در عرصه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء دریافت شد که در نهایت ۴۰ مقاله برتر در کنفرانس دو روزه هوش مصنوعی ارائه می شود.
وی افزود: این رویداد با همکاری استان البرز و با حضور ۲۰۰ غرفه نمایشگاهی از ۲۵ استان کشور انجام می شود.
رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز ضمن اشاره به برگزاری این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و کنفرانس اضافه کرد: از این تعداد ۱۱۰ غرفه مربوط به دانشگاه آزاد و ۹۰ غرفه به مجموعه های اجرائی تهران و استان البرز اختصاص دارد. دومین بخش کنفرانس تکنولوژی های جدید هوش مصنوعی است که در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه انجام می شود.
وی درباره ی مقالات این کنفرانس، اظهار داشت: ۳۸۵ مقاله در عرصه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء دریافت شد که از این تعداد ۲۰۰ عدد آنها پذیرش شد و در نهایت ۴۰ مقاله برتر در این دو روز ارائه می شود.
کلانتری افزود: ۲ نشست بین المللی باتوجه به نیاز استان برنامه ریزی شده که مقرر است دستاوردها این رویداد با حضور پژوهشگران از کشورهای هلند، فرانسه، عراق و دیگر کشورها ارائه خواهد شود که زمینه ساز همکاریهای گسترده در آینده خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز اضافه کرد: کمیته هم آفرینی حکمرانی البرز هوشمند با هدف هوشمندسازی و متاورس کردن استان البرز، به وجود آمده است.
کلانتری اظهار داشت: اولین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد.
دبیرکل رویداد عصر امید اضافه کرد: برنامه دیگری که دنبال می نماییم ایجاد شهرهای هوشمند است که قرارداد ایجاد نخستین شهر در گرمدره درحال انعقاد است.
وی درباره ی سایر کارهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ایجاد سرای نوآوری هوش مصنوعی و ایجاد شرکت های دانش بنیان در حوزت از دیگر کارهای استان البرز در این حوزه می باشد.
کلانتری اشاره کرد: همین طور مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی به زودی افتتاح می گردد که اساسا تحول و نوپایی را در استان ایجاد خواهدنمود.
علاقه مندان می توانند تا ۲۵ مهرماه از نمایشگاه عصر امید واقع در دانشگاه آزاد اسلامی کرج بازدید به عمل آورند.