رییس صندوق نوآوری تاکید کرد؛ پشتیبانی از تأسیس دفتر توسط شرکت های دانش بنیان در خارج از کشور

به گزارش ربات کشاورز، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: اگر شرکت دانش بنیانی قصد داشته باشد بخشی از تولید خویش را حتی با تأسیس یک برند جدید در خارج از کشور تولید نماید، حتما از این شرکت حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان که برای بازدید از پاویون های شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های جانبی رویداد جیتکس ۲۰۲۳ در دبی حضور دارد، در مورد اثرات حضور شرکتهای ایران در نمایشگاه های بین المللی اظهار داشت: جوانان فعال در شرکتهای دانش بنیان‎ تمام تلاش خویش را به کار گرفته اند تا بتوانند در زمینه بین المللی هم حضور فعال و گسترده ای داشته باشند.
وی اضافه کرد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان و کمک به توسعه بازار محصولات این شرکت ها، تلاش می نماییم زمینه حضور این شرکت ها در زمینه بین المللی همچون حضور در نمایشگاه های معتبر جهانی مانند جیتکس را فراهم نماییم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های جهانی علاوه بر افزایش اعتماد به نفس آنها، زمینه معرفی و عرضه محصولات، دستاوردها و توانمندی های دانش بنیان های ایرانی در زمینه بین المللی را فراهم می آورد.
خیاطیان با اشاره به اینکه نمایشگاه های معتبر بین المللی که شرکتهای گوناگونی از سراسر دنیا در آن حضور دارند و محصولات خویش را عرضه می کنند، فرصت مغتنمی برای یادگیری و آشنا شدن با آخرین فناوری ها و دستاوردهای در حوزه های مختلف است که می تواند ایده های خوبی به دانش بنیان های ایرانی برای توسعه فعالیت هایشان عرضه کند، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی حامی شرکتهای دانش بنیان ایرانی برای ورود به عرصه های بین المللی است تا بتوانند محصولات و دستاوردهای خویش را توسعه داده و برای کشور مفید واقع شوند.
وی همینطور در ادامه ضمن اشاره به تأسیس دفتر توسط شرکتهای دانش بنیان در خارج از کشور و حمایت های صندوق نوآوری در این حوزه اظهار داشت: بین المللی شدن کسب و کارهای دانش بنیان و پشتیبانی از صادرات محصولات این شرکت ها فقط به تأسیس دفتر کار در خارج از کشور خلاصه نمی گردد. در صندوق نوآوری وظیفه داریم از هر نوع فعالیت که منجر به توسعه صادرات محصولات دانش بنیان شود، حمایت نماییم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: ریشه تولید محصولات دانش بنیان باید در ایران باشد و اگر شرکتی بخواهد به صورت کامل در خارج از کشور فعالیت کند، مشمول حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی نخواهد شد، اما اگر قصد داشته باشد بخشی از تولید خویش را حتی با تأسیس یک برند جدید در خارج از کشور تولید نماید، حتما از این شرکت حمایت خواهیم کرد.
حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های بین المللی
خیاطیان ضمن اشاره به حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های بین المللی اظهار داشت: هزینه حضور در این نوع نمایشگاه های بین المللی بالا است و تأمین هزینه های آن برای شرکتهای دانش بنیانی که به شکلی نوپا هستند، دشوار است، بنابراین ما در صندوق نوآوری و شکوفایی و در جهت اهدافی که جهت کمک به توسعه بازار محصولات دانش بنیان داریم، کمک هزینه حضور شرکتهای دانش بنیان را در نمایشگاه های داخلی و بین المللی متقبل می شویم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: دانش بنیان ها در چارچوب یک پاویون اختصاصی با پرچم ایران، در این نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند تا دستاوردها و توانمندی های ایران را به جهان نشان دهند. در کنار این موضوع، فرصت بازاریابی در زمینه بین المللی برای محصولات خود پیدا می کنند و می توانند با جدید ترین فناوری های روز دنیا در زمینه فعالیت خود آشنا گردند.
گفتنی است، پاویون شرکتهای دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه آینده شهرسازی (Future Urbanism) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از ۲۴ تا ۲۸ مهر ماه برگزار شده و میزبان ۱۶ شرکت دانش بنیان است. همینطور پاویون شرکتهای دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه استارت آپی نورث استار اکسپند (Expand North Star) میزبان ۲۰ شرکت دانش بنیان ایرانی است که به عرضه محصولات و نمایش توانمندی های فناورانه خود پرداخته اند.