معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد مطالعه انتقال آرادکوه در طرح جامع پسماند

به گزارش ربات کشاورز، معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار داشت: برای انتقال آرادکوه مطالعاتی انجام شده و در طرح جامع پسماند تهران پیش بینی انجام شده است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، حسین نظری در مراسم بهره برداری از دو بازار میوه و تره بار شقایق و مهستان و شروع راه اندازی پروژه بازار میوه وتره بار فدک که بامداد امروز (شنبه) در قالب هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار با حضور ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ برگزار گردید، اظهار داشت: پویش امید و افتخار از مرداد ماه شروع شد و هر هفته در قالب این پویش پروژه هایی درخور، بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار گرفت و امروز نیز در قالب هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار دو بازار تره بار در مناطق ۱۷ و یک کلنگ زنی بازار میوه و تره بار در منطقه ۱۷ انجام می گیرد.
وی ادامه داد: جهت راه اندازی بازارهای جدید همکاری خوبی بین شهرداری های مناطق انجام شده است و پروسه انتخاب و جانمایی زمین از طرف شهرداری مناطق انجام می پذیرد. همین طور بنابر برنامه ریزی انجام شده در سازمان میادین میوه و تره بار توسعه بازارها در دستور کار قرار گرفته است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع آموزش پیمانکاران و فروشندگان در میادین میوه و تره بار اشاره نمود و اظهار داشت: مسئله بسیار مهمی است که در امتداد مشتری مداری در دستور کار سازمان میادین میوه و تره بار قرار گفته است تا بتوانیم شاهد خدمت رسانی مطلوبی به شهروندان باشیم.
نظری همین طور در حاشیه مراسم امروز به موضوع هوشمندسازی و فروش محصولات به روش اینترنتی در بازار میوه و تره بار اشاره نمود و اضافه کرد: روش های جدید بازار می تواند موجب افزایش رضایت مندی شهروندان باشد و موضوع فروش محصولات بصورت غیرحضوری و اینترنتی از مدتها قبل در دستور کار سازمان میادین و سازمان فاوای شهرداری تهران قرار گرفته است و ان شاءالله زیرساختهای لازم در این زمینه فراهم گردد تا شاهد خرید غیرحضوری شهروندان از میادین میوه و تره بار باشیم.
وی با اشاره به اهمیت موضوع مشتری مداری در بازارهای میادین میوه و تره بار، اظهار داشت: این مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. همین طور چنانچه شهروندان بخواهند محصول خریداری شده را به بازار میادین میوه و تره بار عودت دهند باید طی فرایندی این کار صورت گیرد چونکه مشتری مداری و رضایت مشتری موضوع بسیار مهمی است.

احداث محلهای چند منظوره در دستور کار شهرداری تهران
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردار تهران در خصوص راه اندازی مراکز چند منظوره شامل بازار میادین میوه و تره بار و مراکز ورزشی و مجموعه های شهروند، اظهار داشت: بنابر تاکید شهردار تهران ما بدنبال ایجاد مکان هایی هستیم تا بتوانیم خدمات مناسبی را در عرصه خدماتی و ورزشی به شهروندان ارائه بدهیم به همین جهت راه اندازی محلهای چند منظوره در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.
نظری افزود: تعدادی از زمین ها قابلیت اصلاح اماکن چند منظوره را دارند اما در بعضی زمین ها محدودیتی در این بخش داریم که در کلان بدنبال ایجاد مراکز چند منظوره (خدماتی و ورزشی) هستیم.

پیمانکاران حق استفاده از کودکان برای جمع آوری زباله را ندارند
ایشان سپس در واکنش به انتشار اخباری در خصوص فعالیت کودکان اتباع افغانستانی در پروسه جمع آوری زباله ها توسط پیمانکاران، اظهار داشت: به هیچ عنوان این مساله درست نیست و ما نیز چندین بار این مساله را تاکید کرده ایم و به هیچ عنوان هیچ یک از پیمانکاران حق استفاده و بهره گیری از کودکان چه ایرانی و چه اتباع در جمع آوری زباله را ندارند و استفاده از این کودکان ممنوعست و چنانچه این کار صورت گیرد با پیمانکاران برخورد می شود.

پیگیری زاکانی برای ورود زباله سوز ۷۰۰۰ تنی از چین به تهران
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به پیگیری های سفر اخیر آقای زاکانی به چین و ورود دستگاه زباله سوز هفت هزار تنی به پایتخت، اظهار داشت: در این زمینه نیز جلساتی با شرکت چینی برگزار شده است و شهردار تهران نیز در مسافرت به چین به این مساله اشاره داشته و بنا داریم زباله سوز جدیدی را برای شهر تهران به کار بگیریم و این مساله در دستور کار شهردرای و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران قرار دارد.
نظری همین طور در پاسخ به سوال ایسنا درباره ی صحبت های استاندار تهران در خصوص انتقال آراد کوه به محل دیگری اظهار داشت: وقتی که طرح جامع پسماند شهر تهران تصویب شده است در این طرح، چگونگی جمع آوری زباله ها در آراد کوه و انتقال این مجموعه اشاره شده است؛ البته برای انتقال آراد کوه بجای دیگر نیز مطالعاتی انجام شده است.

منبع: